המפתח להצלחה בניהול

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

משימתי, מקדם, מנתח או תומך?

מסתבר שבעזרת תשובות על כמה שאלות פשוטות, כל אחד יכול לדעת קצת יותר על סגנון התקשורת של עצמו ושל הניצב מולו:

איך מתחילה הפגישה איתם? לצורה ולתוכן של ברכות הפתיחה יש חשיבות רבה בזיהוי סגנון התקשורת. אדם שניגש ישר לעניין, בלי “שלום” או “בוקר טוב‭,”‬ שייך בדרך כלל לסגנון התקשורת המשימתי. לעומת זאת, מי שמתחיל פגישה בסיפורים על המסיבה אתמול או החוויות עם הילד שנכנס לגן, הוא בדרך כלל אדם בעל סגנון תקשורת מקדם. מי שאומר בנימוס ובשקט “שלום” ומיד עובר להציג את עצמו מקצועית, הוא בעל סגנון תקשורת מנתח. מי שקודם כל מתעניין בשלומך ובתחושותיך, הוא בעל סגנון תקשורת תומך.

כיצד נראית שפת הגוף שלהם? בעלי סגנון תקשורת משימתי נראים קרים ומרוחקים. טון הדיבור שלהם ענייני ויש להם תנועות גוף חדות וקצרות, לפעמים אפילו מאיימות. לבעלי סגנון התקשורת המקדם, לעומת זאת, יש תנועות גוף גדולות ועגולות. הם משדרים חום וחביבות וטון הדיבור שלהם מתנגן. בעלי סגנון התקשורת המנתח נראים שקטים וסבלניים. תנועותיהם קטנות ומהוססות וטון הדיבור שלהם מונוטוני. לבעלי סגנון התקשורת התומך יש תנועות קטנות ורכות וטון הדיבור שלהם עדין ומתנגן.

איך ועל מה הם מדברים? אם האדם שמולך מדבר קצר ולעניין, וכל מה שמעניין אותו הן המשימות, התוצאות, היעילות והפעולה בדרך שלו, מדובר באדם בעל סגנון תקשורת משימתי. לעומת זאת, כשעומדים מול אדם שכולו פרץ התלהבות ומעיין נובע של רעיונות, שמסביר כל דבר בשפע דוגת מאות, משלים וסיפורים, זהו אדם בעל סגנון תקשורת מקדם. כשהעומד מולך הוא רגיש, עדין, פגיע ומחפש כמה שיותר פרטים יבשים וענייניים ונתונים מפורטים; כשהוא מדבר בטון שקט ובצורה מונוטונית, בפרטי פרטים ובסדר לוגי וממש אסור לקטוע אותו, יש לך עסק עם בעל סגנון תקשורת מנתח. לעומת זאת, אם העומד מולך מתעניין רק במה שיעשה לך טוב, והוא מדבר בעיקר על תחושות ורגשות, במיוחד של אחרים, מדובר בבעל סגנון תקשורת תומך.

מה אסור לעשות להם? בעלי סגנון תקשורת משימתי שונאים איחורים, ומתעבים את מי שמנסה להכתיב להם איך לפעול. בעלי סגנון תקת שורת מקדם אוהבים לשתף, אבל לא מסכימים שיגידו להם “צריך” או “חייב‭,”‬ וממש אסור להצביע עליהם באצבע ולהעביר עליהם ביקורת בפרהסיה. בעלי סגנון התקשורת המנתח מאוד לא אוהבים שינויים תכופים בהתראה קצרה ואסור להרים עליהם קול. בעלי סגנון התקשורת התומך לא אוהבים שקוטעים אותם, מרימים עליהם קול או מבקרים אותם ליד אחרים.

איך הם אוהבים שמפרגנים להם? בעל סגנון התקשורת המשימת תי מעדיף הוקרה גלויה וישירה – רצוי באמצעות מתנה תכליתית. בעל סגנון התקשורת המקדם אוהב הוקרה בפרהסיה, רצוי במודעה בעיתון או בכינוס רב משתתפים. בעל סגנון התקשורת המנתח ובעל הסגנון התומך מעדיפים הוקרה צנועה ומעודנת, בארבע עיניים.

קבעו שיחת הכרות עם מוטי אלוני

מלאו את הטופס:

זה הזמן להכפיל את העסק

קורס הכפלת עסקים יביא אתכם להכפלת התוצאות העסקיות בתוך שנה!

דילוג לתוכן