סקר ארגוני

ניתוח ראשוני ומכין שיהווה בסיס לבניית אסטרטגיה ניהולית ולליווי בהמשך :

רקע:

שלב הסקר – 'צילום רנטגן' – בחינת התנהלות בחברה

הסקר (שיקוף, רנטגן) נערך בקרב בעלי התפקידים בחברה, לקוחות וספקים וזאת במטרה לראות את החברה דרך העיניים שלהם, לאתר הצלחות על מנת ללמוד מהן, לחזק, ובמקביל – לאתר דילמות, קשיים ואתגרים, ולהפוך גם אותם – להצלחות.

הסקר יערך בשיטת הראיון האישי והצטרפות לפעילות בשטח.
הראיון יעשה באופן שיטתי ומובנה. הראיון הורכב משאלות מובנות ושיחה חופשית , עם מתן אפשרות למרואיינים לדבר על כל נושא שנראה להם חשוב ורלוונטי , ולומר את כל אשר על ליבם בפתיחות, ביושר ובכנות.

מיקוד הממצאים של הסקר :

במישור האחד – תיאור הצלחותיהם, נקודות היתרון האישיות והמקצועיות של המנהלים והעובדים ותאור נקודות החזקה של החברה.
ובמישור האחר – הצגת הדילמות, האתגרים ונקודות הכשל המונעים מהחברה פריצת דרך ממשית בתוצאות.

ממצאי הסקר מהווים בסיס להצלחה בתהליך קידום החברה !

מטרת הסקר :

מטרתו של הסקר הינה הכרות מעמיקה עם ה"שטח" ומאפייניו: מי הם בעלי התפקידים והדמויות השונות הפועלות בו ומהם מאפייניהם, היתרונות היחסיים המקדמים להצלחה ואיתור הדילמות והאתגרים המונעים כיום הצלחה נוספת של החברה.

שיטת ביצוע הסקר :

הסקר יתקיים בחלוקה לפעילות הבאה :

שיחות אישיות עם בעלי התפקידים על פי המפורט בקהל היעד לסקר (ראיון אישי)
לקוחות סמויים לבדיקת הטמעת שיטה בארגון
מאמן צופה ומצטרף לפעילות שטח (פגישה עם לקוחות)
שיחות עם לקוחות רלוונטיים.
עיבוד הממצאים וכתיבת דו"ח מסכם עם פתרונות רלוונטיים, כפי שהוצגו בתחילת המסמך.
הגשת הדו"ח במפגש מנהלים שיכלול תכנית אסטרטגיה ניהולית לחברה