השפה הסודית של בני האדם

רקע

האם קרה לך פעם שפנית לאדם אחר ולמרות שעשית כל שבידך על מנת ליצור שיתוף פעולה, נוצרה אי הבנה? כמה פעמים זה קורה לנו בחיים ? מדוע קורה שבמערכות יחסים בעלות אינטרס משותף ברור, מופיעים מתחים וקצרים?

תקשורת אפקטיבית מול אנשים הוא כלי עבודה קריטי במערכות יחסים. 

הצלחתו של כל אדם מותנית ביכולתו למצות את הפוטנציאל האנושי סביבו תוך תקשורת יעילה ואיכותית,
העברת מידע אפקטיבי, אכפתיות ושיתוף פעולה בינו לסובבים אותו.
מכאן עולה חשיבות איכות התקשורת הבינאישית בין אדם לאדם בין אם מדובר בלקוח, מעסיק, בן זוג, מועמד או שותף.

בפועל המציאות לעיתים שונה. 

אדם עשוי למצוא עצמו מנצל באופן חלקי את יכולתו וכישוריו בשל תקשורת לקויה עם הסובבים אותו.

מרבית ההתנגדויות הנוצרות בשיחות הן תוצאה של אי ידיעה של השפה הסודית של בן האדם שמולנו. אדם אשר שולט בזיהוי השפה הסודית, רבים סיכוייו שיובן בדיוק כפי שהוא מבקש, ומכאן שיצור תוצאות גבוהות יותר תוך יצירת אווירת שיתוף פעולה.

תוצרי הסדנה 

שני תוצרים עיקריים של הסדנה הם:
– זיהוי מהיר (2 עד 5 שניות) של שפתו של האדם שעומד מולי (גם אם בטלפון).
– לימוד והפנמה של 4 שפות סודיות, מתי נכון להשתמש בהן ומהי הדרך האפקטיבית לתקשר מול כל שפה.

מטרת הסדנה 

הקניית המיומנות לתקשר בשפת המקשיב ויצירת "כימיה", מניעת התנגדויות ראשוניות ויצירת הקשבה אקטיבית בזמן קצר.

התוצאות העיקריות שיפיקו המשתתפים: 

א. שיפור התקשורת ושיתוף הפעולה.
ב. צמצום מתחים וחיכוכים במערכות היחסים השונות.
ג. העלאת הרווחיות – שיפור קריטי ביכולת סגירת עסקה.
ד. שיפור יכולות הניהול.
ה. שיפור יכולות השיווק ורתימה למסרים (גם אם אינם מסר פופולארי).
ו. שיפור מתן השירות.
ז. שיפור יכולת הביטוי העצמי.
ח. שיפור משמעותי ביכולת המכירה הטלפונית והפרונטאלית.

במהלך הסדנה נעסוק גם בנקודות הבאות: 

– כיצד להעביר מסר לאחרים, באופן שייקלט ויצור תגובה בהתאם לכוונת המשדר.
– הפחתת התנגדויות וחיכוכים בתקשורת איכותית.
– אפקטיביות בתקשורת.
– שיחה מול קבוצת מקשיבים (משפחה, עובדים, לקוחות וכו')
– כיצד לתאם פגישה עם כל לקוח/עמית לעבודה, כיצד לפתוח בשיחה עם כל שפה, מה מבנה השיחה, כיצד להתמודד עם כעסים והתנגדויות וליצור שיתוף פעולה עפ"י השפה הסודית, כיצד ליצור שינוי או לחלופין לשווק רעיון / "מוצר" חדש.